Vodovody a kanalizace Přerov, a.s.

Společnost Vodovody a kanalizace Přerov, a.s. byla založena 1. listopadu 1993 privatizací státního podniku Vodovody a kanalizace Přerov. Jejím hlavním úkolem je plynulá a spolehlivá dodávka kvalitní pitné vody zákazníkům regionu. Zajišťuje rovněž odvádění a čištění odpadních vod s velkou účinností čištění.

Protože svou činností přímo ovlivňuje zdraví obyvatelstva a kvalitu životního prostředí, staví ochranu životního prostředí mezi své priority.

V oblasti výroby a dodávání pitné vody chrání vodní zdroje před ohrožením jejich vydatnosti, jakosti a zdravotní nezávadnosti ochrannými pásmy, sleduje stavy hladiny podzemní a povrchové vody a její kvalitu v širším okolí jímacích území, zavádí moderní technologie úpravy vody, pravidelně sleduje kvalitu vody od zdrojů přes úpravu vody až ke koncovému spotřebiteli, udržuje, opravuje a rekonstruuje vodovodní sítě.

V zájmu ochrany životního prostředí společnost modernizuje technologie čištění odpadních vod s cílem dosáhnout vyšší účinnosti čištění.

Ve svém segmentu činností společnost VaK Přerov realizovala a v polovině roku 2009 dokončila projekt "Projekt Zlepšování kvality vod v oblasti soutoku řek Bečvy a Moravy", který byl kofinancován také z prostředků Evropské unie. Bližší informace naleznete ZDE.

Společnost Vodovody a kanalizace Přerov, a.s. má zavedený integrovaný systém řízení jakosti a systém řízení ochrany životního prostředí podle norem ČSN EN ISO 9001:2001 a 14001:2005 a v prosinci 2005 byla úspěšně certifikována certifikační společností Lloyd´s Register Quality Assurance. Jsme si vědomi naší odpovědnosti vůči našim zákazníkům a ochraně životního prostředí, a proto jsme přijali „Politiku jakosti a vztahu k environmentu", kterou se při své činnosti řídíme. Od roku 2009 se společnost zapojila do projektu"

Číst dál...

Průměrné hodnoty tvrdosti vody v jednotlivých obcích za rok 2021

Abecední seznam obcí, kde vodovod provozuje společnost Vodovody a kanalizace Přerov, a.s.

Aktualizováno 09.02.2022

Obec Zdroj vody Hodnoty tvrdosti
v mmol/l německá stupnice °dH
 Bělotín Ostravský oblastní vodovod 1,01 5,7
 Beňov ÚV Troubky  2,16 12,1
 Bezuchov ČS Ústí 2,26 12,7
 Blazice ČS Ústí 2,26 12,7
 Bohuslávky Ostravský oblastní vodovod 1,02 5,7
 Bochoř ÚV Troubky  2,16 12,1
 Boškov ÚV Lhotka  2,44 13,7
 Brodek u Přerova ÚV Troubky a Ostravský oblastní vodovod 2,03 11,4
 Buk Ostravský oblastní vodovod 1,02 5,7
 Býškovice ČS Ústí 2,26 12,7
 Císařov ÚV Troubky a Ostravský oblastní vodovod 2,03 11,4
 Citov ÚV Troubky a Ostravský oblastní vodovod 2,03 11,4
 Čechy ÚV Troubky  2,16 12,1
 Čekyně Ostravský oblastní vodovod 1,02 5,7
 Černotín Ostravský oblastní vodovod 1,02 5,7
 Dluhonice ÚV Troubky a Ostravský oblastní vodovod 2,03 11,4
 Dobrčice ÚV Troubky  2,16 12,1
 Dolní Nětčice ČS Ústí 2,26 12,7
 Dolní Újezd Ostravský oblastní vodovod 1,02 5,7
 Domaželice ÚV Troubky  2,16 12,1
 Drahotuše Ostravský oblastní vodovod 1,02 5,7
 Dřevohostice ÚV Troubky  2,16 12,1
 Henčlov ÚV Troubky  2,16 12,1
 Hluzov Ostravský oblastní vodovod 1,02 5,7
 Horní Moštěnice ÚV Troubky  2,16 12,1
 Horní Nětčice ČS Ústí 2,26 12,7
 Hrabůvka Ostravský oblastní vodovod 1,02 5,7
 Hradčany ÚV Troubky  2,16 12,1
 Hranice Ostravský oblastní vodovod 1,02 5,7
 Hruška ÚV Troubky  2,16 12,1
 Jezernice – Familie Ostravský oblastní vodovod 1,02 5,7
 Kamenec (Zámrsky) ČS Ústí 2,26 12,7
 Klenovice na Hané ÚV Troubky  2,16 12,1
 Klokočí Ostravský oblastní vodovod 1,02 5,7
 Kojetín ÚV Troubky  2,16 12,1
 Kokory ÚV Troubky a Ostravský oblastní vodovod 2,03 11,4
 Kovalovice ÚV Troubky  2,16 12,1
 Kovářov ÚV Lhotka  2,44 13,7
 Kozlovice ÚV Troubky  2,16 12,1
 Křenovice ÚV Troubky  2,16 12,1
 Křtomil ÚV Troubky  2,16 12,1
 Kunčice Ostravský oblastní vodovod 1,02 5,7
 Kyžlířov ÚV Lhotka  2,44 13,7
 Lazničky Ostravský oblastní vodovod 1,02 5,7
 Lazníky Ostravský oblastní vodovod 1,02 5,7
Lhota ( u Lipníka ) ČS Ústí 2,26 12,7
 Lipník nad Bečvou Ostravský oblastní vodovod 1,02 5,7
 Lipová ÚV Troubky  2,16 12,1
 Líšná ÚV Troubky  2,16 12,1
 Lobodice ÚV Troubky  2,16 12,1
 Loučka Ostravský oblastní vodovod 1,02 5,7
 Lověšice ÚV Troubky  2,16 12,1
 Lučice Ostravský oblastní vodovod 1,02 5,7
 Luková ÚV Troubky a Ostravský oblastní vodovod 2,03 11,4
 Lýsky Ostravský oblastní vodovod 1,02 5,7
 Majetín ÚV Troubky a Ostravský oblastní vodovod 2,03 11,4
 Malhotice ČS Ústí 2,26 12,7
 Měrovice ÚV Troubky  2,16 12,1
 Milenov Ostravský oblastní vodovod 1,02 5,7
 Milotice nad Bečvou ÚV Porubská Brána 2,81 15,7
 Nejdek Ostravský oblastní vodovod 1,02 5,7
 Nové Dvory Ostravský oblastní vodovod 1,02 5,7
 Obědkovice ÚV Troubky  2,16 12,1
 Olšovec ÚV Lhotka  2,44 13,7
 Opatovice ČS Ústí 2,26 12,7
 Oplocany ÚV Troubky 2,16 12,1
 Oprostovice ČS Ústí 2,26 12,7
 Osek nad Bečvou Ostravský oblastní vodovod 1,02 5,7
 Paršovice ČS Ústí 2,26 12,7
 Pavlovice ÚV Troubky  2,16 12,1
 Penčice Ostravský oblastní vodovod 1,02 5,7
 Podhoří Prameniště Podhoří - Peklo 1,11 6,2
 Podhůrka Ostravský oblastní vodovod 1,02 5,7
 Podolí ÚV Troubky  2,16 12,1
 Polkovice ÚV Troubky  2,16 12,1
 Polom Ostravský oblastní vodovod 1,02 5,7
 Popovice ÚV Troubky a Ostravský oblastní vodovod 2,03 11,4
 Popůvky ÚV Troubky  2,16 12,1
 Potštát ÚV Lhotka  2,44 13,7
 Prosenice Ostravský oblastní vodovod 1,02 5,7
 Provodovice ČS Ústí 2,26 12,7
 Prusy ÚV Troubky  2,16 12,1
 Předmostí ÚV Troubky a Ostravský oblastní vodovod 2,03 11,4
Přerov-zásobovaný z VDJ Švédské Šance ÚV Troubky  2,16 12,1
Přerov-zásobovaný z VDJ Čekyně ÚV Troubky a Ostravský oblastní vodovod 2,03 11,4
 Přestavlky ÚV Troubky  2,16 12,1
 Radkova Lhota ÚV Troubky  2,16 12,1
 Radkovy ÚV Troubky  2,16 12,1
 Radotín ČS Ústí 2,26 12,7
 Radvanice Ostravský oblastní vodovod 1,02 5,7
 Rakov ČS Ústí 2,26 12,7
 Rokytnice ÚV Troubky a Ostravský oblastní vodovod 2,03 11,4
 Rybáře Ostravský oblastní vodovod 1,02 5,7
 Říkovice ÚV Troubky  2,16 12,1
 Skalička ČS Ústí 2,26 12,7
 Skoky Ostravský oblastní vodovod 1,02 5,7
 Slavíč Ostravský oblastní vodovod 1,02 5,7
 Soběchleby ČS Ústí 2,26 12,7
 Sobíšky Ostravský oblastní vodovod 1,02 5,7
Sovadina ČS Ústí 2,26 12,7
 Staměřice Ostravský oblastní vodovod 1,02 5,7
 Stará Ves ÚV Troubky  2,16 12,1
 Středolesí ÚV Lhotka  2,44 13,7
 Stříbrnice ÚV Troubky  2,16 12,1
 Střítež nad Ludinou ÚV Lhotka  2,44 13,7
 Šišma ÚV Troubky  2,16 12,1
 Špičky Ostravský oblastní vodovod 1,02 5,7
 Teplice nad Bečvou Ostravský oblastní vodovod 1,02 5,7
 Tovačov ÚV Troubky  2,16 12,1
 Trnávka Ostravský oblastní vodovod 1,02 5,7
 Troubky ÚV Troubky  2,16 12,1
 Tučín ÚV Troubky  2,16 12,1
 Tupec Ostravský oblastní vodovod 1,02 5,7
 Turovice ÚV Troubky  2,16 12,1
 Tvorovice ÚV Troubky  2,16 12,1
 Uhřičice ÚV Troubky  2,16 12,1
 Uhřínov ÚV Lhotka  2,44 13,7
 Újezdec ÚV Troubky  2,16 12,1
 Ústí ČS Ústí 2,26 12,7
 Valšovice ČS Ústí 2,26 12,7
 Velká Ostravský oblastní vodovod 1,02 5,7
 Veselíčko Ostravský oblastní vodovod 1,02 5,7
 Věžky ÚV Troubky  2,16 12,1
 Vinary ÚV Troubky a Ostravský oblastní vodovod 2,03 11,4
 Vitčice ÚV Troubky  2,16 12,1
 Vítonice ČS Ústí 2,26 12,7
 Vlkoš ÚV Troubky  2,16 12,1
 Vrchoslavice ÚV Troubky  2,16 12,1
 Všechovice ČS Ústí 2,26 12,7
 Zábeštní Lhota Ostravský oblastní vodovod 1,02 5,7
 Žákovice ČS Ústí 2,26 12,7
 Želatovice ÚV Troubky  2,16 12,1
 Žeravice ÚV Troubky a Ostravský oblastní vodovod 2,03 11,4

 

Provozovatel vodovodu: Moravská vodárenská a.s., www.smv.cz

Obec Zdroj vody Průměrné hodnoty tvrdosti
v mmol/l německá stupnice °dH
Biskupice ÚV Troubky 2,16 12,1
Klopotovice ÚV Troubky 2,16 12,1

Provozovatel vodovodu: Obec Čelechovice, www.celechovice.cz

Obec Zdroj vody Průměrné hodnoty tvrdosti
v mmol/l německá stupnice °dH
Čelechovice ÚV Troubky a Ostravský oblastní vodovod 2,03 11,4

Provozovatel vodovodu: Vodovody a kanalizace Kroměříž, kontakty zde.

Obec Zdroj vody Průměrné hodnoty tvrdosti
v mmol/l německá stupnice °dH
Karlovice ÚV Troubky 2,16 12,1
Kostelec u Holešova ÚV Troubky 2,16 12,1
Němčice ÚV Troubky 2,16 12,1

Provozovatel vodovodu: Obec Nahošovice, www.nahosovice.cz

Obec Zdroj vody Průměrné hodnoty tvrdosti
v mmol/l německá stupnice °dH
Nahošovice ÚV Troubky 2,16 12,1

Provozovatel vodovodu: VHP Ivanovice na Hané, s.r.o., www.vhpivanovice.cz

Obec Zdroj vody Průměrné hodnoty tvrdosti
v mmol/l německá stupnice °dH
Němčice nad Hanou ÚV Troubky 2,16 12,1

Provozovatel vodovodu: Obec Zářičí, www.zarici.cz

Obec Zdroj vody Průměrné hodnoty tvrdosti
v mmol/l německá stupnice °dH
Záříčí - Plučisko ÚV Troubky 2,16 12,1

Provozovatel vodovodu: Obec Oldřichov, www.oldrichovnamorave.cz

Obec Zdroj vody Průměrné hodnoty tvrdosti
v mmol/l německá stupnice °dH
Oldřichov Ostravský oblastní vodovod 1,02 5,7

REKLAMAČNÍ ŘÁD

I. Obecná ustanovení

  1. Společnost Vodovody a kanalizace Přerov, a.s., jako provozovatel sítí a zařízení pro dodávku pitné vody z veřejného vodovodu a odvádění odpadních vod veřejnou kanalizací (dále jen provozovatel) vydává ve smyslu § 36, odst. 3 písm. g., zákona č. 274/2001 Sb. o vodovodech a kanalizacích pro veřejnou potřebu v platném znění reklamační řád.
  2. Reklamační řád stanovuje rozsah a podmínky odpovědnosti za vady poskytovaných služeb v souvislosti se zajištěním dodávky vody a odvádění odpadních vod. Dále stanovuje způsob a místo jejich uplatnění včetně nároků odběratele vyplývajících z odpovědnosti provozovatele.
  3. Reklamační řád se vztahuje na dodávku pitné vody z vodovodu a odvádění odpadních vod kanalizací, které se uskutečňují na základě písemné smlouvy uzavřené podle § 8 odst. 6 zákona č. 274/2001 Sb., v platném znění.

II. Rozsah odpovědnosti

Odběratel má právo uplatnit vůči provozovateli odpovědnost za vady a reklamaci:

  1. u dodávky pitné vody:
    1. na jakost dodávané pitné vody
    2. na množství dodané pitné vody
    3. na správnost chodu vodoměru
    4. související služby s dodávkou vody
  2. u odvádění odpadních vod
    1. na odvádění odpadních vod stanoveným způsobem
    2. na množství odváděných odpadních vod
    3. na množství odváděných srážkových vod
    4. související služby s odváděním odpadních vod
  3. na vyúčtování související s body 1) a 2)

 

III. Místo a forma uplatnění reklamace

  1. Způsob podání reklamace
    1. osobně na zákaznickém centru na adrese Vodovody a kanalizace Přerov, a.s., Šířava 482/21, Přerov I – Město, 750 02 Přerov nebo na provoze vodovodů v Hranicích, Sady Československých legií 462, a to v provozních hodinách určených pro styk s odběrateli uvedených stránkách vakpr.cz
    2. písemně na adresu sídla společnosti dle smlouvy
    3. elektronickou poštou na adresu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
    4. telefonicky uplatnit pouze v případě reklamace jakosti dodávané pitné vody nebo závady v odvádění odpadních vod, v jejímž důsledku může dojít bezprostředně ke škodě na majetku nebo ohrožení zdraví osob, tel. 800 167 427
  2. Reklamace musí obsahovat
    1. jméno a příjmení odběratele, popř. obchodní jméno odběratele
    2. adresu odběratele, kontaktní údaje odběratele (tel., mob., mail)
    3. číslo platné smlouvy na dodání vody a odvádění odpadních vod
    4. číslo odběrného místa nebo adresu místa odběru pitné vody nebo vypouštění odpadních vod pro uplatnění reklamace
    5. popis vady a reklamace
    6. datum podání

Uvedené údaje jsou nezbytné u všech způsobů podání reklamace.

V případě reklamace neobsahující potřebné údaje, bude odběratel vyzván k doplnění těchto údajů, a to do 7 kalendářních dnů. Pokud tak ve stanovené lhůtě neučiní, má se za to, že je reklamace bezpředmětná.

IV. Způsob a lhůty pro vyřízení reklamace

  1. Provozovatel je povinen, aby po celou provozní dobu byl v Zákaznickém centru přítomen zaměstnanec, který převezme reklamaci odběratele. V případě, že není možno vyřídit reklamaci ihned na místě jejího podání, je provozovatel povinen zajistit její vyřízení a podání písemné zprávy o způsobu vyřízení na adresu odběratele bez zbytečného odkladu. Reklamace musí být vyřízena nejpozději do 30 dnů od uplatnění reklamace. Ve složitých případech, kdy k vyřízení reklamace je třeba předložení dalších úkonů (znalecký posudek, odborné vyjádření atd.) se lhůta prodlužuje o dobu nezbytně nutnou k zajištění těchto úkonů.
  2. Provozovatel je povinen prověřit všechny závažné skutečnosti uváděné odběratelem v reklamaci.
  3. Odběratel je povinen poskytnout provozovateli nezbytnou součinnost při prověřování a řešení reklamace, zejména je povinen umožnit přístup k vodoměru za účelem jeho kontroly, odečtu stavu nebo jeho výměny v souvislosti s prověřením jeho funkčnosti, zúčastnit se osobně odběru kontrolních vzorků nebo tímto pověřit jinou osobu, umožnit přístup pověřeným zaměstnancům provozovatele do připojené nemovitosti za účelem prověření odvádění odpadních vod. Dále je povinen předložit provozovateli potřebné doklady k prověření správnosti účtovaného množství dodané pitné vody a odvádění odpadních vod.
  4. Postup při reklamačním řízení:
    1. Zjevná vada jakosti vody (zápach, zákal, barva apod.) musí být reklamována odběratelem nejpozději do 24 hod. od zjištění. Na základě popisu reklamované vady rozhodne pověřený zaměstnanec provozovatele, zda bude proveden kontrolní odběr vzorku vody v dané lokalitě, přičemž při tomto rozhodování vychází z již provedených a vyhodnocených vzorků vody dodávaných stejným vodovodem v dané lokalitě na základě plánu kontroly pitné vody dle zákona č. 258/2000 Sb. v platném znění schváleného orgánem ochrany veřejného zdraví. V případě, že odběratel bude trvat na provedení kontrolního odběru vzorku a následném rozboru, přestože mu byl pověřeným zaměstnancem provozovatele předložen přehled výsledků rozborů vzorků vody v dané lokalitě s tím, že tyto splňovaly hygienické požadavky na pitnou vodu stanovené vyhláškou č. 252/2004 Sb. a reklamace bude po provedení rozboru vzorku kvalifikována jako neoprávněná, uhradí odběratel náklady na provedení odběru a rozboru kontrolního vzorku vody. Odběr kontrolního vzorku zajistí provozovatel za přítomnosti odběratele nebo jím pověřené osoby na odběrném místě, kterého se reklamace týká. Současně provozovatel zajistí rozbor odebrané vody v akreditované laboratoři
    2. Na základě reklamace množství dodané pitné vody, kdy ze strany odběratele není zpochybňována funkčnost vodoměru a správnost měření, zajistí provozovatel ve lhůtě do 3 pracovních dnů od podání reklamace provedení kontrolního odečtu stavu vodoměru, a to za přítomnosti odběratele nebo jím pověřené osoby. Vyhodnocení reklamace bude provedeno bezprostředně po provedení kontrolního opisu stavu vodoměru a porovnání zjištěných údajů s údaji o odběrném místě vedeném provozovatelem.
    3. V případě reklamace množství dodané pitné vody z důvodu pochybnosti o správnosti měření dodané pitné vody vodoměrem, zajistí provozovatel na základě písemné žádosti odběratele ve lhůtě do 30 dnů od jejího doručení přezkoušení vodoměru u autorizované zkušebny. Výsledky přezkoušení oznámí provozovatel neprodleně písemně odběrateli. U reklamace konečného stavu na vodoměru při jeho výměně je nutno podat reklamaci ihned při demontáži vodoměru, později není z technických důvodů reklamace možná.
    4. Odběratel dle § 16 odst. 4 zákona č. 274/2001 Sb. má právo zajistit si na vlastní náklady metrologickou zkoušku vodoměru na místě instalace, a to nezávislým měřidlem, připojeným na odbočení s uzávěrem za osazeným vodoměrem na potrubí vnitřního vodovodu před jeho prvním rozdělením. Tuto zkoušku provede za přítomnosti provozovatele vodovodu na základě smlouvy s odběratelem Český metrologický institut, pokud to vnitřní vodovod umožňuje.
    5. Zjistí-li se odchylka větší, než připouští zvláštní právní předpis (zákon č. 505/1990 Sb., vyhláška č. 334/2000 Sb.), vodoměr se považuje za nefunkční a při stanovení množství dodávané vody pro vypořádání případné reklamace, vč. nákladů spojených s přezkoušením a výměnou vodoměru se postupuje § 17 odst. 4 zákona č. 274/2001 Sb. - oprávněná reklamace (vodoměr nesplňuje požadavky stanovené zvláštním předpisem), náklady spojené s výměnou a přezkoušením hradí provozovatel - neoprávněná reklamace (vodoměr splňuje požadavky stanovené zvláštním předpisem), náklady spojené s výměnou a přezkoušení hradí odběratel
    6. V případě reklamace odvádění odpadních vod v dohodnutém rozsahu a stanoveným způsobem zajistí provozovatel v havarijních případech neprodleně, v ostatních případech bez zbytečného odkladu do 3 dnů prošetření reklamace na místě samém, za přítomnosti odběratele nebo jím pověřené osoby.
    7. V případě reklamace množství odváděných odpadních vod je provozovatel povinen do 30 dnů prověřit údaje, na základě kterých je množství stanoveno.
    8. Při určování výše stočného pomocí ročních směrných čísel potřeby vody je povinen odběratel oznámit změnu v počtu obyvatel nemovitosti nebo změnu ovlivňující použití jiného směrného čísla provozovateli do 7 dnů ode dne vzniku změny a řádně doložit. Nejpozději, tak může učinit do dne vystavení faktury za období, v němž nastala předmětná změna. Na pozdější reklamace (po vystavení fakturace) již nebude brán zřetel a nové skutečnosti se zohlední až v příštím zúčtovacím období.
    9. Vyúčtování služeb obsahující údaje, se kterými odběratel nesouhlasí, je nutno reklamovat ihned po obdržení daňového dokladu. Při oprávněné reklamaci je provedeno storno daňového dokladu a vystavení opraveného dokladu s novou lhůtou splatnosti. V případě většího množství vyúčtovaných odběrných míst na daňovém dokladu je nutno provést úhradu a reklamovaná částka je vrácena formou řádného dobropisu.
    10. Dle podmínek dodávky vody a odvádění odpadních vod, které jsou součástí smluvního vztahu, je odběratel povinen nahlásit do 7 kalendářních dnů veškeré změny týkající se odběrného místa. Reklamace z důvodu nenahlášení změny odběratele je bezpředmětná. Do doby ukončení odběru nebo převedení odběru na jiného odběratele odpovídá za všechny vzniklé závazky původní odběratel.

V. Nároky vyplývající z odpovědnosti za vady

  1. V případě dodávky pitné vody, u které bylo na základě reklamace její jakosti prokázáno, že nesplňuje hygienické požadavky na pitnou vodu dle vyhlášky č. 252/2004 Sb., a která byla orgánem ochrany veřejného zdraví ve smyslu zákona č. 258/2000 Sb. prohlášena za užitkovou, má odběratel právo na poskytnutí snížení množství m3 vodného, přičemž toto množství bude stanoveno individuálně s přihlédnutím k závažnosti vady a době jejího trvání, pokud není dohodnuto jinak.
  2. V případě oprávněné reklamace množství dodané pitné vody bude postupováno dle § 17 zákona č. 274/2001 Sb., v případě reklamace množství odvedené odpadní vody podle § 19 téhož zákona.
  3. V ostatních případech je provozovatel povinen bez zbytečného odkladu na vlastní náklady oprávněnou reklamaci vyřešit, a to odstraněním závadného stavu.

VI. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů

Pokud odběratel, který je spotřebitelem dle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, nesouhlasí s výsledkem vyřízení reklamace u provozovatele, je oprávněn obrátit se na Českou obchodní inspekci (ČOI), jako na subjekt mimosoudního řešení spotřebitelských sporů.

Informace lze získat na webových stránkách ČOI: www.coi.cz

nebo na adrese: Česká obchodní inspekce, Inspektorát pro Moravskoslezský a Olomoucký kraj, Provozní 5491/1, 722 00 Ostrava - Třebovice 

 

Reklamační řád .pdf

Reklamační protokol .pdf

Obchodní podmínky

Číst dál...

V souvislosti s novým Obchodním zákoníkem společnost Vodovody a kanalizace Přerov, a.s. nahradila k 1.1.2014 původně platné obchodní podmínky společnosti  dokumentem „Podmínky dodávky vody a odvádění odpadních vod“.
Tyto podmínky jsou nedílnou součástí uzavíraných smluv.

Napouštění bazénu

Chcete-li napouštět bazén z vodovodní přípojky, napouštějte jej pomalu a mimo odběrovou špičku. Odběr předem oznamte na naši bezplatnou linku 800 167 427, kde vám také poradí, jak postupovat.

Pro vyhledání kontaktu na zavezení vašeho zahradního bazénu se obraťte na provoz dopravy (paní Postová, 581 299 136), který řeší dovoz pitné vody. S uvedenou pracovnicí se dohodnete na termínu a dalších podrobnostech. Počítejte ale s tím, že cisterna s vodou nemusí vyjíždět přímo z místa nebo blízkého okolí vaší nemovitosti. Dovoz vody do bazénu tak bude dražší o počet najetých kilometrů.

Nesprávný postup při napouštění bazénů může způsobit problémy nejen majitelům bazénu, ale také sousedům. Při rychlé změně tlaku a vysoké rychlosti proudění vody se mohou z vodovodního potrubí uvolnit sedimenty. To se projeví zákalem vody nejen v místě odběru, ale i jeho okolí.

Nejčastější dotazy

1. Na vašich webových stránkách i v jiných vodárenských materiálech se občas vyskytují zkratky, které neznám. Mohli byste mi v tomto nějak pomoci ?
2. Potřebuji udělat rozbor vody. Co pro to musím udělat?
3. Jakým způsobem mám odebrat vzorek vody?
4. Jakou mám tvrdost vody?
5. Proč je voda hnědě nebo rezavě zbarvená?
6. Proč má voda bílý zákal?
7. Do vodovodu se dodává voda ošetřená chlórem, není to škodlivé?
8. Nevyhovuje mi, že se po zahřátí vody tvoří tzv. kotelní kámen.
9. Mohu bez obav používat k pití pitnou vodu z kohoutku?
10. Co mám dělat, pokud mám podezření na změnu kvality pitné vody?
11. Co mám dělat, když mi teče rezavá teplá voda?
12. Jak nahlásit stav vodoměru?
13. Je povinností platit za srážkové vody?
14. Na daňovém dokladu jsem zjistil vysokou spotřebu na vodoměru?
15. Mohu žádat o odpočet stočného?
16. Jakým způsobem zavést, změnit nebo zrušit zálohové platby?
17. Jak mohu uhradit daňový doklad?
18. Máme problémy s platbou.
19. Jak postupovat při nabytí nemovitosti?

1. Odpověď: Ano, vodárenství používá zkratky, které jsou mnohdy oborové a nemusí být vždy všem na první pohled srozumitelné. Mezi nejčastěji používané zkratky patří:

AN – akumulační nádrž
ATS – automatická tlaková stanice
BSK – biologická spotřeba kyslíku
CVD, CD – centrální vodárenský dispečink ( zkráceně Centrální Dispečink)
ČOV – čistírna odpadních vod
ČS – čerpací stanice
ČSOV – čerpací stanice odpadních vod
EN – ekonomický náměstek
EO – ekvivalentních obyvatel (při výpočtech kapacit na ČOV)
LOV – laboratoř odpadních vod
LPV – laboratoř pitných vod
NTP – nízké tlakové pásmo
OV – odpadní voda, někdy také oblastní vodovod
OOV – Ostravský oblastní vodovod
PD – projektová dokumentace
PV – pitná voda
RN – retenční nádrž
RŠ – redukční šachta
ŘS – řídicí systém
SV – skupinový vodovod
ÚV – úpravna vody
ÚN – usazovací nádrž
VDJ – vodojem
VTN – výrobně technický náměstek
VTP – vysoké tlakové pásmo
ZC – zákaznické centrum (zákaznické oddělení)

2. Potřebuji udělat rozbor vody. Co pro to musím udělat?
Viz Nabízené služby – laboratoř pitných vod

3. Jakým způsobem mám odebrat vzorek vody?
Viz Nabízené služby – laboratoř pitných vod

4. Jakou mám tvrdost vody?
To záleží na tom, z kterého zdroje odebíráte pitnou vodu.
Na našich stránkách je uvedena tvrdost vody pro jednotlivé zdroje. Zároveň je možno v části Jak tvrdá voda mi doma teče z kohoutku najít přiřazení všech zásobovaných obcí k jednotlivým zdrojům.

5. Proč je voda hnědě nebo rezavě zbarvená?
Jedná se o železo. Není to příjemné, ale lidské zdraví tímto není ohroženo. Pokud se ani po odpuštění situace neupraví, je třeba potrubí odkalit. V případě potřeby kontaktujte naši společnost prostřednictvím zákaznického centra, bezplatné zákaznické telefonní linky 800 167 427 nebo vyplňte elektronický formulář na našich webových stránkách.

6. Proč má voda bílý zákal?
Bílý zákal je tvořen rozpuštěným vzduchem, nejedná se o nic závadného. Vzduch se z vody uvolňuje např. vlivem proudění studené vody teplejšími rozvody v bytových domech nebo průtokem přes perlátory. Velké množství uvolněných bublinek způsobí mléčné zbarvení vody. Po napuštění do sklenice vzduch zpravidla za chvíli vyprchá a bílé zbarvení vody zmizí. Při trvalejších potížích je vhodné obrátit se na Vodovody a kanalizace Přerov, a.s. prostřednictvím zákaznického centra, bezplatné zákaznické telefonní linky 800 167 427 nebo vyplnit elektronický formulář na našich webových stránkách.
Naši pracovníci prověří situaci a provedou odvzdušnění potrubí.

7. Do vodovodu se dodává voda ošetřená chlórem, není to škodlivé?
Není. Chlór se používá jako dezinfekční činidlo k zamezení pomnožení choroboplodných mikroorganismů ve vodovodním potrubí na cestě ke spotřebiteli. Zbytková koncentrace volného chlóru v pitné vodě u spotřebitele je velmi nízká, zdraví neškodná a je v souladu s požadavky platné legislativy. Vše navíc podléhá kontrole Krajské hygienické stanice.

8. Nevyhovuje mi, že se po zahřátí vody tvoří tzv. kotelní kámen.
Naše společnost dodává do vodovodu pitnou vodu. Z hlediska lidského zdraví je obsah minerálů v pitné vodě do určité míry nutný. Například tvrdost vody, která je definována jako suma vápníku a hořčíku, by se měla podle doporučení současné legislativy pohybovat v intervalu 2,00-3,5 mmol/l. Tento limit je určený ze zdravotního hlediska. Platná legislativa definuje i doporučené minimální koncentrace vápníku a hořčíku v pitné vodě (tzv. mezní hodnoty). Pokud se využívají „měkčí zdroje“, voda se ztvrzovat nemusí. Zároveň však nesmí být uměle změkčována během procesu výroby pitné vody pod tyto mezní hodnoty.. Demineralizovaná voda se pro pitné účely užívat nesmí.
Více informací – viz oddíl „Tvrdost vody“.
Při vysokých teplotách se kotelní kámen tvoří rychleji, proto je vhodné omezit ohřev teplé vody na 60 °C.
U domácích spotřebičů je nutno řídit se návodem výrobce spotřebiče. Podle pokynů výrobce je většinou možno použít přípravky na omezení tvorby vodního kamene.

9. Mohu bez obav používat k pití pitnou vodu z kohoutku?
Ano. Kvalita pitné vody je pečlivě hlídaná. Úplné rozbory pitné vody, které se provádějí přímo u spotřebitele, obsahují více než 100 sledovaných ukazatelů. Všechny ukazatele musí splňovat vyhláškou stanovené limity. Veškeré rozbory vzorků pitné vody odebraných z vodovodní sítě jsou ihned elektronicky zasílány ke kontrole na Krajskou hygienickou stanici. Ta v rámci pravidelného hygienického dozoru provádí rovněž vlastní kontroly.

10. Co mám dělat, pokud mám podezření na změnu kvality pitné vody?
Pokud voda vykazuje neobvyklou barvu, zákal, pach nebo chuť a ani po delším odpuštění se situace nemění, můžete zavolat v pracovní době na zákaznické centrum firmy Vodovody a kanalizace Přerov, a.s., v kteroukoliv denní i noční dobu můžete zavolat na vodárenský dispečink (bezplatná zákaznická linka 800 167 427) nebo můžete vyplnit webový formulář pro komunikaci se zákaznickým centrem (Stížnosti). Po vyhodnocení situace rozhodnou pracovníci VaK Přerov, a.s. o způsobu řešení závady.

11. Co mám dělat, když mi teče rezavá teplá voda?
Společnost Vodovody a kanalizace Přerov, a.s. zásobuje obyvatelstvo výlučně studenou pitnou vodou. Výrobou a distribucí teplé vody se zabývají jiné společnosti, zpravidla teplárny. Pokud Vám tedy teče rezavá teplá voda, je nutno se obrátit na ně. Pokud si nejste jisti, kdo Vám dodává teplou vodu ve vaší obci, obraťte se na váš magistrát nebo starostu.

12. Jak nahlásit stav vodoměru?

  • dle zák. č. 274/2001, § 17, odst. 2 je povinností odběratele zpřístupnit vodoměr mimo jiné pro odečet stavu - jedná se o období alespoň 1x ročně pro fyzickou kontrolu stavu na vodoměru
  • povinností odběratele je udržovat vodoměr včetně vodoměrné šachty v řádném stavu (čistota, nezatopená šachta, přístupnost apod.)
  • stav vodoměru se nahlašuje pouze v případě, že  nebyl proveden řádný odečet v termínu, při mimořádné fakturaci a dále může odběratel využít možnosti nahlášení stavu k  31.12 při změně ceny.

Stav vodoměru je možno nahlásit:

  • telefonicky – nutno uvést základní údaje ( jméno, adresa odběrného místa, stav na vodoměru, datum odečtu, zpětný kontakt)
  • e-mail - zaslání vyplněného tiskopisu
  • poštou – korespondenční lístek.

13. Je povinností platit za srážkové vody?

  • Povinnost platit za odvod srážkových vod do kanalizace je dána zák. č. 274/2001, § 20.
  • Tato povinnost platit za odvádění srážkových vod do kanalizace pro veřejnou potřebu se nevztahuje na plochy dálnic, silnic, místních komunikací a účelových komunikací veřejně přístupných, plochy drah celostátních a regionálních, včetně pevných zařízení potřebných pro přímé zajištění bezpečnosti a plynulosti drážní dopravy, zoologické zahrady a plochy nemovitostí určených k trvalému bydlení a na domácnosti.
  • V případě platby srážkové vody musí být tato skutečnost zaevidována ve smlouvě s odběratelem, včetně výpočtu zpoplatněných ploch.
  • Výpočet množství srážkových vod je prováděn jako součin plochy nemovitosti, koeficientu odtokového součinitele plochy a hodnoty dlouhodobého srážkového normálu v dané lokalitě.

Odtokové součinitele podle druhu plochy:

  1. zastavěné a těžce propustné zpevněné plochy např. střechy budov, asfaltové a betonové povrchy
  2. lehce propustné zpevněné plochy např. nespárovaná dlažba, štěrkové povrchy
  3. plochy kryté vegetací.

14. Na daňovém dokladu jsem zjistil vysokou spotřebu na vodoměru?
Zjištěná situace může mít několik důvodů a ne vždy znamená chybné měření vodoměru:

  1. Odběratel by si měl zkontrolovat veškeré možnosti úniku vody v nemovitosti, především těsnění na vodovodních kohoutcích, WC splachovače, apod. Voda protečená přes měřidlo má charakter spotřebované vody a daňový doklad je nutno zaplatit.
  2. Na vodoměru není stav odpovídající daňovému dokladu. Pravděpodobně došlo k chybnému odečtu na měřidle. Zákaznické centrum (ZC) provede po dohodě s odběratelem kontrolní odečet na místě. Při zjištění rozdílného stavu na vodoměru je možno daňový doklad stornovat nebo dohodnout jiné řešení.
  3. Na vodoměru je stav odpovídající daňovému dokladu. Pokud má odběratel pochybnosti o správnosti měření, může dle zák. č. 274/2001 § 17, požádat o přezkoušení vodoměru.

Přezkoušení vodoměru :

  • Na základě zaslání vyplněného tiskopisu „Žádost o přezkoušení vodoměru“ zprostředkuje ZC uvedenou službu.
  • Veškeré podmínky přezkoušení včetně plateb jsou uvedeny na tiskopise.

Formulář
Žádost o přezkoušení vodoměru (pdf, doc)

15. Mohu žádat o odpočet stočného?

  • Odběratel má možnost odpočtu stočného, který je poskytován dle zák. č. 274/2001, § 19 , odst 7., při splnění podmínky „množství spotřebované vody bez vypouštění do kanalizace musí být prokazatelně větší než 30 m3 za rok“.
  • Jedná se o přímou spotřebu vody, formou zalévání zeleně, použití ve výrobě apod., prokazatelně spotřebovanou bez vypouštění do kanalizace
  • Pro jednání o snížení stočného je nutný osobní kontakt na ZC nebo na provozním oddělení vodovodů.

Množství spotřebované vody bez vypouštění do kanalizace je měřeno podružným vodoměrem, pokud se předem provozovatel s odběratelem nedohodli jinak, např. odborným výpočtem.

Spotřeba vody v bazénech není kvalifikována jako přímá spotřeba.

Osazení podružného vodoměru musí být konzultováno s provozním oddělením vodovodů, kdy dojde k odsouhlasení místa osazení, typu vodoměru, kalibrace apod.

Další užitečné informace můžete najít v pokynech pro závlahové vodoměry.

16. Jakým způsobem zavést, změnit nebo zrušit zálohové platby?

  • Nabízíme a upřednostňujeme možnost platby záloh formou SIPO. Další způsob je zřízení trvalého příkazu z účtu odběratele.
  • Zřízení a změny ( zvýšení , snížení částky záloh) formou SIPO provádíme automaticky hromadně za všechny odběratele.
  • Při zřízení je nutno nahlásit číslo SIPO a částku pro zálohy.
  • Při zřízení trvalého příkazu odběratelem je nutný telefonický dotaz v našem ZC na přidělení variabilního symbolu pro zálohové platby, aby došlo k řádnému zaúčtování zálohy. Společnost neručí za škodu způsobenou chybným zasláním záloh odběratele, nespárované zálohy budou vráceny na účet odběratele.
  • Všechny změny trvalého příkazu si odběratel provádí u své banky osobně.
  • Při telefonickém oznámení zálohy je nutno nahlásit požadované údaje dle formuláře „Zálohová platba“ a dále se seznámit s podmínkami pro zasílání přeplatků, které jsou součástí zmiňovaného formuláře.

Formulář
Zálohová platba (pdf, doc)

17. Jak mohu uhradit daňový doklad?

  • daňový doklad je možno uhradit poštovní poukázkou na poště nebo příkazem z banky odběratele.
  • při zadávání příkazu k úhradě z Vaší banky uveďte tyto důležité údaje:
    na účet: 2307831/0100
    variabilní symbol: číslo daňového dokladu

18. Máme problémy s platbou.

  • V případě mimořádných finančních potíží odběratele nabízí naše společnost možnost platby fakturované částky na splátky.
  • Při sestavování splátkového kalendáře se upřednostňuje osobní převzetí splátkového kalendáře a zaplacení první splátky na pokladně ZC, popř. zašleme odběrateli splátkový kalendář na vědomí.
  • Splátkový kalendář je možno poskytnout pouze dvě po sobě jdoucí fakturační období v maximálním počtu tří splátek, pokud nebylo dohodnuto jinak.

19. Jak postupovat při nabytí nemovitosti?

  • Přepis odběrného místa se provádí v souvislosti s koupí, prodejem, dědictvím nebo jiným nabytím.
  • V případě koupě přes RK doporučujeme informovat se na dluhy na odběrném místě v ZC.
  • Dle obchodních podmínek je povinností odběratele nahlásit změny do 7 kalendářních dnů.
  • Na základě změn bude následně sepsána nová odběratelská smlouva.
  • Původní majitel je povinen uhradit dofakturaci dle spotřeby uvedené na předávacím protokolu.
  • Upřednostňujeme osobní jednání na zákaznickém centru

Potřebné doklady

Právnická osoba

  • doklad vlastnictví ( výpis z KN, kupní sml., nájemní sml. v případě dlouhodobého podnájmu apod.)
  • odhlašovací a přihlašovací protokol
  • předávací protokol mezi kupujícím a prodávajícím
  • výpis z obchodního, živnostenského rejstříku
  • osvědčení DIČ, DPH
  • podklady pro stanovení srážkové vody
  • kontaktní údaje

Fyzická osoba

  • odhlašovací a přihlašovací protokol
  • předávací protokol mezi kupujícím a prodávajícím
  • doklad vlastnictví ( výpis z KN, kupní sml., nájemní sml. v případě dlouhodobého podnájmu apod.)
  • oznámení o změně v platbách ( zrušení, založení SIPO apod.)
  • nahlašovací povinnost počtu osob při vypouštění odpadních vod z vlastního zdroje
  • kontaktní údaje